Seabatical! 3BR 2BA Coastal Retreat for 8 – Relax, Unwind, and Recharge

3
Blue Swell Rentals in partnership with VacayHome

About Property

Seabatical! 3BR 2BA Coastal Retreat for 8 – Relax, Unwind, and Recharge

Welcome to Seabatical, a charming dog-friendly 3BR, 2BA beach house nestled in the gated Carillon Beach community. Sleeping up to 8 guests, this cozy retreat is perfect for families and friends alike. The spacious primary bedroom features a king bed, while the second bedroom offers a queen bed, and the third is equipped with a twin-over-twin bunk—ideal for kids. A sleeper sofa in the living area provides additional accommodations. Enjoy open-concept living with a fully equipped kitchen, dining space, and comfortable lounge area. Step outside to relax on the porch or explore the peaceful surroundings of Carillon Beach. Just a short stroll from beach access, pools, and community amenities, Seabatical offers the perfect blend of relaxation and adventure. Whether you're sunbathing, biking, or enjoying pet-friendly walks by the Gulf, Seabatical is the ideal coastal getaway. Book your stay today and experience the laid-back beach lifestyle! SLEEPING ARRANGEMENTS (SLEEPS 8) • Bedroom 1: 1 King Bed • Bedroom 2: 1 Queen Bed • Bedroom 3: 1 Twin-over-Twin Bunk Bed** • Living Area: 1 Sleeper Sofa **Please Note: ALL Top Bunks have a weight limit of 100lbs Dog-Friendly! (additional fee of $250/pet to be collected prior to arrival) **Maximum of two dogs **No cats or other animals are allowed. Dogs must be under the 50lbs weight limit. ALL rules must be followed regarding your pets or a fine will occur. **Guest will need to pre-register online and pay for parking passes BEFORE arrival. There is a two car limit per reservation. Blue Swell Vacation Rentals is a boutique property management company that specializes in top-of-the-line, luxury beach rentals from PCB, 30A, and Destin. Our loyal guests come back year after year because of the exclusive homes and condos we offer as well as the excellent service we provide. Our keyless entry, premier linens with 300 thread count sheets, plush towels, and high-end starter supplies are just the beginning of the convenient amenities we provide for every guest. Most importantly, Blue Swell’s phone service allows our guests to experience the best vacation ever with less stress. It is always a SWELL day at the beach! Blue Swell Rentals has engaged VacayHome to ensure this listing contains all the information you need and that it is easy for you to book via search engines & online channels. VacayHome is connected directly to the property management system used by Blue Swell Rentals which ensures that availability & rates are up-to-date & accurate. When you book, VacayHome processes payment on behalf of Blue Swell Rentals and a charge will appear on your statement as "VacayHome". VacayHome will send you a confirmation e-mail that contains all the information you need to prepare for your vacation including arrival instructions. VacayHome has a 24 x 7 team to assist you with any questions or concerns you may have prior to arrival. To access VacayHome, obtain the customer support telephone number or read FAQs, please click on the links at the bottom of this page.

Type

House

Guests

8

Bedrooms

3

Beds

4

Bathrooms

2

Sq ft

1350

Bedrooms

Bedroom #1
King
Bedroom #2
Queen
Bedroom #3
Bunk

Living rooms

Living room #4
Sofa Sleeper

House Rules

Check-in time
4 PM
Check-out time
10 AM
Min. renting age
25 years
Registration ID
7982

Amenities

Air Conditioning
Events Not Allowed
Fan
Fire Extinguisher
Heat
Smoke Detectors

Location

Panama City Beach, FL, United States

Ratings & Reviews

3
POOR
Based on 4 reviews
5
1
4
0
3
1
2
2
1
0
4
Clean
—
Facilities
—
Services
—
Staff
5
Location
3
Value
232818212
5
Mar 24, 2026
Amazing vacation spot, beautiful house, outstanding looking neighborhood and “private” beach. House was very clean and stylish with a costal vibe. Very convenient, walking distance to the beach, community pool, local shops, restaurants, and café. Beach and neighborhood are beautiful and more than I was expecting. We would visit again.
—
Anna, thank you so much for reviewing your stay with us! We're so happy to hear that you enjoyed the property and everything it has to offer, and hope to host you again sometime soon!
Mar 14, 2026
326037655
3
Oct 15, 2026
We have stayed in Carillon Beach in the past & thoroughly enjoy the community. It’s extremely safe, clean & family friendly. However, we were not impressed with this particular home. Pros: provided everything we needed as far as linens, kitchen, etc. very walkable to the beach, house was plenty big for our group of 5. Cons: upon arrival the back door was not locked and open and we could not lock it and had to call maintenance to come look at it. The outside is in dire need of clearing overgrown brush. As allot of branches hang over into walkways, driveway & gates. The gazebo & outside are not lit at night so you can’t sit outside in it & you’ll need a flashlight to use the grill when the sun goes down. Worse was the roaches!!( not Palmetto bugs, actual roaches) We killed atleast 6 all in the kitchen. The master bdrm has not been dusted in a long time. Cobwebs everywhere on the ceiling. Thefridge didn’t work properly so they had to bring in a temporary dorm style one during our stay.
—
Thank you for taking the time to share such detailed feedback about your stay. We’re glad you enjoyed the home’s decor, well-stocked kitchen, entertainment options, grill, and laundry facilities. We also appreciate you recognizing the thoughtful amenities provided for your comfort. We sincerely apologize for the concerns you encountered. We understand how important a clean, comfortable, and well-maintained home is to our guests, and we take your feedback seriously. We will review these issues and address the necessary maintenance, cleaning, and exterior upkeep concerns with our team and appreciate your suggestions. Thank you again for bringing these matters to our attention while also highlighting the features you enjoyed. Your feedback helps us identify areas where we need to improve, and we appreciate the opportunity to make the experience better for future guests.
Oct 15, 2026
524538610
2
Oct 15, 2026
We booked the property using Air B&B as 4 adults and two small dogs and are now being charged for a pet fee of $250 after our stay. It’s surprising that this is not shown clearly on the Air B&B site. Second issue - The Blue Swell instructions for the Carillon neighborhood provided two access codes that did not work. It took 5 calls to get codes that worked and one of the Blue Swell reps suggested going to a public beach location to use even though we paid a premium for this property that provides private beach access. The worst part was that we discovered large roaches on all three levels of the home including the kitchen and our bedding.
—
Thank you for sharing your feedback regarding your stay. We’re sorry to hear that your experience did not meet your expectations, and we appreciate the opportunity to address your concerns. Regarding the beach access, we understand how frustrating it was to receive access codes that did not work. Our team suggested using the public beach access temporarily while we investigated the issue, as we worked with the community HOA to obtain a functioning code for the neighborhood’s private beach access. We apologize for the inconvenience this caused and understand that private beach access was an important part of your booking. As for the $250 pet fee, although the property is dog-friendly, the applicable pet fee was not paid at the time of booking. We subsequently reached out to collect the fee associated with your stay with your dogs. We are also concerned to hear about your experience with roaches throughout the home. Had these issues been reported to us during your stay, we would have been happy to work with our maintenance and pest control teams to investigate and make every effort to address the situation while you were still at the property. We regret that we were not given the opportunity to look into this during your visit. We appreciate you bringing these concerns to our attention, as guest feedback helps us identify areas where we can improve. We’re sorry that these issues affected your overall experience and thank you for taking the time to share your feedback with us.
Oct 15, 2026
114081811
2
Jul 24, 2026
—
Location is wonderful! Great little community. House in need of better cleaning- bathrooms are rough- mold on curtains bad and all around windows and grout- was disgusting. Kitchen is so awkward - can’t open fridge all way due to stove- small small kitchen. Bunk room is so small- biggest issue was the yard is soooo overgrown the bugs were miserable! Bunk couldn’t be slept in due to bugs in there so bad- mosquitoes were insufferable the second you open doors due to overgrown yard. Bird poop covered outdoor area and tables and chairs so couldn’t be used- House needs some work and not worth the price AT ALL!
VacayHome logo
FAQ
© 2026 VacayHome